arbetsdag

onsdag i dag, vilket betyder att vi hade "arbetsdag" i skolan. jag och Frida var med hennes mormor på hennes jobb. Hon jobbar på ett service hus. Det är inte riktigt som ett ålderdomshem men nästan. pensionärerna får bestämma mycket mer själva, dom är mer "fria". alla var jätte söta och gulliga, och alla verkade trivas jätte bra där. Men så skulle vi gå upp till en tant och titta till henne,ge henne lite mat och så. vi sitter och pratar lite med henne, och så berättar Fridas mormor Annika att hon har diabetes och behöver ta en spruta som då Annika hjälper henne och ta. Frida som hatar sprutor tittar bort och håller för öronen (?) haha aja i alla fall så börjar Frida gå bort från rummet och säger att hon inte mår så bra, så försöker hon ta tag i nått och jag springer efter.. Frida ramlar omkull.. svimmar alltså. Annika förstår vad som har hänt springer dit, jag som redan är där försöker få liv i Frida, hon vaknar upp, försöker ställa sig upp, svimmar igen, slår i huvudet i en kanna, jag väcker henne igen jag och Annika säger att hon ska sitta ner och ta huvudet mellan benen. Hon sitter där en stund, sen sätter hon sig i soffan eller halv ligger. jag frågar henne var 20 sekund hur det är, hur hon känner sig. hon säger att det är bra och äntligen efter en stund börjar hon att le... puhh hon skulle alltså inte dö !:S. Ni som inte redan vet det, det här är alltså int första gången hon svimmar utan kanske femtonde. vart med typ fyra gånger... lika läskigt varje gång, man får verkligen P A N I K. tur att hennes mormor var där nu. jävla frida alltså. bara svimmar och håller på! men jag älskar dig tyvärr ändå! frida mådde lite bättre sen så vi han med att besöka en till. Det var ett par som var 94 år gamla, hur positiva och söta som helst. Tanten sjöng och gubben verkade tycka att allt var så bra så bra. trevligt med lite extra besök! och så berättade han om att dom brukade gå på bio och ja jätte trevliga och söta! sen skjutsade Annika oss till stan. Där åt vi på steves och sen gick lite på stan, köpte bara en tröja och en väst. puss och kram /k                                         btw så ska jag försöka hinna ordna lite med bilderna från sälen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0